H240 Voorlader

  • Verbeterde kracht en duurzaamheid
  • Perfecte trekkerstabiliteit
  • Hydraulisch systeem met hoge capaciteit
  • Ongeëvenaard zicht
Vind een dealer
image-info

Het geïntegreerde ontwerp van de H240-voorlader garandeert optimale prestaties op de 5E- en 5G-serie trekkers. Deze groen-op-groene oplossing is verkrijgbaar met mechanische parallelgeleiding (MSL) of zonder parallelgeleiding (NSL). Dit wendbare pakket is ideaal voor landbouw- en bouwwerkzaamheden.

Om er zeker van te zijn dat onze nieuwe voorladers voldoen aan onze normen en uw verwachtingen, gebruiken we alleen de beste materialen en het beste vakmanschap. Elk onderdeel is uitgebreid getest onder omstandigheden die nog zwaarder zijn dan die op uw bedrijf.

De technische gegevens zijn van toepassing op MSL-parallelgeleiding voor de 5E met 3 cilinders met 320/85 R24 (12.4 R24) voorbanden en 420/85 R30 (16.9) achterbanden; werkelijke technische gegevens kunnen variëren

Hoofdkenmerken

Hoofdkenmerken

Alles uitklappen

Een lader, gebouwd voor prestaties en duurzaamheid

Een uitstekende spuitboom, ontworpen met zorgvuldig geselecteerde en geteste componenten
Geïntegreerd slangontwerp Geïntegreerd slangontwerp
Berekend en getest ontwerp Berekend en getest ontwerp

De voorladers uit de H-serie zijn de beste partner voor John Deere trekkers. De spuitboom is speciaal ontworpen om het zicht te optimaliseren met zijn brede afmetingen en geïntegreerde hydraulische slangen. De duurzaamheid van de lader, die gebruik maakt van beproefde componenten, waarborgt dat de trekker zo efficiënt mogelijk werkt in combinatie met de voorlader.

Zicht en duurzaamheid zijn belangrijk voor de bestuurder, evenals controle. Om ervoor te zorgen dat de bediening van de lader eenvoudig is, zijn de laders uit de H-serie uitgerust met een exclusieve bakstandindicator die de hoek van het aanbouwdeel aangeeft. 

Meer zicht
Duidelijk zicht Duidelijk zicht

De laders uit de H-reeks zijn ontworpen met een laaggeplaatste torsiebuis en bieden de bestuurder goed zicht op het aanbouwdeel ongeacht op welke hefhoogte de lader wordt geplaatst. De lage stand van de torsiebuis biedt ook perfect de ruimte aan de koplampen van de trekker, waardoor de verlichting perfect is voor nachtelijk gebruik.

Hydraulische integratie
H260-voorlader met het dekselontwerp van de torsiebuis H260-voorlader met het dekselontwerp van de torsiebuis

De integratie van de hydraulische componenten biedt ook goed zicht voor de bestuurder omdat alles nu in de spuitboom zit.

Met verborgen olieleidingen is het zicht verbeterd en de bescherming van de componenten, zoals slangen, vering, het omleidingsklep en de drukontlastklep is perfect. Door de mogelijkheid om de deksel van de torsiebuis af te nemen kan de bestuurder toegang krijgen tot het volledige hydraulische pakket waardoor werk aan de hydraulische onderdelen binnen een beperkte tijd voltooid is.

Hydraulische componenten in de torsiebuis
Onderdelen van de torsiebuis Onderdelen van de torsiebuis

Aantal Beschrijving

 

Vering

 

Ontlastklep en omschakelklep

  

Derde functie

 

De voorlader uit de H-serie is een premium product met verborgen hydraulische leidingen. De vering (1) is goed beschermd in de torsiebuis en kan eenvoudig worden uitgenomen met snelkoppelingen. Om de vering in- en uit te schakelen is er een elektrisch ventiel aangesloten op de gas-accumulator. De omschakelklep (2) en de rechtstreeks aangesloten ontlastklep zijn boven de torsiebuis geplaatst, maar worden nog steeds beschermd onder een verwijderbare deksel. Deze kleppen zijn aan de andere kant van de derde functie geplaatst (3). De snelle ontgrendeling (niet afgebeeld) is direct naast de omschakelklep geplaatst (2). De torsiebuis is vastgeschroefd op een metalen geraamte en kan gemakkelijk worden verwijderd met een steeksleutel.

Specifieke onderdelen voor uitstekende duurzaamheid
Voorlader op de testbank Voorlader op de testbank
Gietstalen onderdelen in oranje kleur Gietstalen onderdelen in oranje kleur

Alle scharnierpunten werden breder uitgevoerd en van gietstaal vervaardigd om een hogere duurzaamheid te verkrijgen. Deze verbeteringen verminderen de slijtagegevoeligheid voor de pennen en zijn bestand tegen de zwaarste toepassingen. Tot slot hebben de laders uit de H-serie specifieke pennen met een smeernippel op alle scharnierpunten. Ze zijn ontworpen voor een lange levensduur en vereisen geen verwisselbare bussen.

Vering in de torsiebuis
Activering ophanging Activering ophanging
De knop voor ophanging is geplaatst in de rechterconsole bij aanpassingen De knop voor ophanging is geplaatst in de rechterconsole bij aanpassingen

De knop voor de ophanging is geïntegreerd op de joystick (1). Om de ophanging in- en uit te schakelen is er een elektrisch ventiel aangesloten op de gas-accumulator. De vering is verbonden met de hefcilinders die heen en weer bewegen om de spuitboom te laten zweven en zo comfortabele rijeigenschappen en bescherming van de vracht te bieden. Een ter plekke geïnstalleerde bundel kan besteld worden; een aparte knop wordt geleverd met de set.

Valse-staafcilinders
Valse-staafbakcilinder Valse-staafbakcilinder

Om zo productief mogelijk te zijn, is snelheid van de bak belangrijk om de lading snel uit de bak te storten. Het ontwerp van de bakcilinders kan een zeer grote invloed op deze snelheid hebben, vooral bij de mechanische zelfnivellering (MSL)-laders.

Daarom zijn alle MSL-laders uit de H-serie uitgevoerd met valse-staafbakcilinders. Een valse-staafcilinder vereist een kleinere oliestroom voor het duwende einde van de cilinder, waardoor de cilinder veel sneller kan kiepen dan een normale cilinder. 

Veiligheidsinrichting
Afsluitkraan geopend Afsluitkraan geopend
Afsluitkraan gesloten Afsluitkraan gesloten

Een hydraulische afsluitkraan is standaard aanwezig bij Ag laders uit de H-serie om ervoor te zorgen dat de lader niet plotseling zakt. Zo kan de spuitboom worden vergrendeld als iemand voor onderhoudswerkzaamheden onder de spuitboom moet zijn bijvoorbeeld voor onderhoud aan de trekker.

Parkeerslot voor Australië
Parkeerslot gebruikt voor onderhoudswerkzaamheden aan de trekker Parkeerslot gebruikt voor onderhoudswerkzaamheden aan de trekker
Opslagoplossing voor parkeerslot Opslagoplossing voor parkeerslot

Naast de afsluitkraan is een parkeerslot op beide hefcilinders verplicht in Australië. Het parkeerslot blokkeert de cilinder en voorkomt dat de voorlader wordt neergelaten als er aan de onderste voorlader wordt gewerkt, zoals voor onderhoud aan de trekker. Als er wordt besteld voor Australië is de voorlader standaard uitgerust met dit parkeerslot.

Gemakkelijk onderhoud
Smeerpunten geïntegreerd in het scharnierpenontwerp Smeerpunten geïntegreerd in het scharnierpenontwerp

De vetnippels worden beschermd door het specifieke ontwerp van de gietstalen onderdelen. Hierdoor zijn ze snel en gemakkelijk toegankelijk zonder dat er ook maar iets moet worden verwijderd. De scharnierpennen hebben een speciale vorm die ervoor zorgen dat ze niet meedraaien en dat het vet op de contactvlakken blijft. Dit niet draaien van de pen is een belangrijk punt om vervorming van de pen en ongewone slijtage van de onderdelen te vermijden.

Gemakkelijk monteren en demonteren van de lader

Er zijn slechts drie snelle stappen nodig om de lader los te koppelen
Stap 1 Stap 1

Plaats de lader op de grond met de bak in de kiepstand

Stap 2 Stap 2

Zet de parkeerstandaard omlaag 

Stap 3 Stap 3

Verwijder de mastpennen

 

Na deze stap kan de trekker in de neutrale stand worden gebracht en kan de voorlader worden verwijderd zonder de hulp van de bak en hefcilinders. Als de masten van voorladers zijn losgekoppeld van de bevestigingsframes kan de volgende stap worden uitgevoerd.

Haal de druk van de hydraulische slangen door de joystick in alle richtingen te bewegen voordat de multikoppeling wordt afgenomen. Neem daarna de multikoppeling af en plaats zoals afgebeeld op de spuitboom van de voorlader.

Zet de trekker in achteruit en ga door met het werk.

 

De eerste stap is om de lader te laten zakken met de bak in de kiepstand om het gewicht van de lader van de trekker te verwijderen. De tweede stap is het neerlaten van de parkeerstandaard en het verwijderen van de mastpennen. Draai de mast naar voren door de hefcilinder uit te schuiven tot deze om de penlocatie is gedraaid op het bevestigingsframe. Kantel nu met behulp van het bakcircuit de bak terug totdat de mast is verwijderd uit het steunpunt en vrij is van de banden. Deze handeling kan worden uitgevoerd met de transmissie van de trekker in de neutrale stand. Met de trekker in de parkeerstand kan de derde stap worden uitgevoerd door de motor af te zetten en de hydraulische druk af te bouwen volgens de instructies voor de trekker en dan de centrale hydraulische koppeling los te maken.

De optie Tractor voorbereid op voorladermontage bespaart tijd en verzekert een kwalitatieve integratie met een voorlader

Tractor voorbereid op voorlader, direct vanaf de fabriek leverbaar
Tractor voorbereid op 5M-compatibele voorlader Tractor voorbereid op 5M-compatibele voorlader
Tractor voorbereid op voorladermontage Tractor voorbereid op voorladermontage

De optie Tractor voorbereid op voorladermontage is een optie die af fabriek kan worden besteld voor de tractoren uit de 5M- en 5G-series. Deze optie biedt dealers de mogelijkheid om de tractor af fabriek met de laderonderdelen al gemonteerd op de tractor te ontvangen. De tractoren worden dan geleverd met de montageframes, het in het midden geplaatste ventiel met slangen en de hydraulische aansluitingen, de mechanische joystick en het koppelsysteem voor de lader, gemonteerd en getest.

 

De optie Lader voorbereid op montage is nu ook leverbaar voor de 3-cilinder 5E-tractoren Fase IIIA (Niveau 3). Vind meer informatie in de productaankondiging.

5E met op montage voorbereide laderonderdelen 5E met op montage voorbereide laderonderdelen
#

 

De laderonderdelen die op de tractor zijn gemonteerd, zijn:

  1. Mechanische joystick voor 5E, 5G en 5M (daarnaast is er een elektronische joystick leverbaar voor de 5G)
  2. Ventiel en hydraulische aansluitingen voor de tractor
  3. Hydraulische verbinding tussen tractorventiel en koppelsysteem van de lader
  4. Koppelsysteem voor de lader (multikoppeling voor 5M en 5G, vier individuele koppelingspunten voor de 5E)
  5. Motorkapbeschermer
  6. Montageframes

De 5M- en 5E-tractoren hebben een in het midden geplaatst ventiel, bij de 5G is het ventiel op de achterkant van de tractor gemonteerd. Verder zijn er geen verschillen tussen de voorladervoorbereide pakketten van de tractoren

Op trekkermontage voorbereide voorlader die compatibel is met de 5M met een motorkapbeschermer en gereedschapskist Op trekkermontage voorbereide voorlader die compatibel is met de 5M met een motorkapbeschermer en gereedschapskist
#

Naast de benodigde onderdelen worden ook een gereedschapskist en een motorkapbeschermer geleverd. Dit betekent dat de voorlader binnen 15 minuten direct op de tractor kan worden bevestigd.

Ontwerp montageframes
Montageframes gemonteerd op tractorframes Montageframes gemonteerd op tractorframes
Montageframes Montageframes
Montageframes met geïntegreerde gereedschapskist Montageframes met geïntegreerde gereedschapskist

Het montageframe is ontworpen met een speciale vorm om de afstand tot spatborden en wielen optimaal te houden, waardoor de motor van de tractor gemakkelijk toegankelijk blijft voor servicewerkzaamheden. De duurzaamheid is getest om te waarborgen dat de lader zware toepassingen kan doorstaan. Extra gaten op het montageframe maken de montage van de gereedschapskist en de multikoppelingsbeugel mogelijk.

Ventielintegratie
Ventielintegratie onder de 5M-tractorcabine Ventielintegratie onder de 5M-tractorcabine
#

De ventielintegratie van de verschillende tractoren, onder of achter de cabine, biedt bescherming en een goede verbinding van het ventiel naar de joystick en ook van het ventiel naar de multikoppeling. Deze korte afstand biedt de bestuurder maximale nauwkeurigheid voor een minimale inspanning door de mechanische joystick te gebruiken.

Montage van de joystick
Verbinding van de joystickbediening (afgebeeld op de 5M) Verbinding van de joystickbediening (afgebeeld op de 5M)
Integratie van de joystickbediening (afgebeeld op de 5M) Integratie van de joystickbediening (afgebeeld op de 5M)

De mechanische joystick wordt in de fabriek gemonteerd. Deze integratie is ideaal voor bestuurders die gemakkelijke toegang, eenvoudig gebruik en een ergonomische plaats willen. De bestuurder heeft ideale controle over de lader en kan deze zo efficiënt mogelijk bedienen.

 

 

3-cilinder 5E Fase IIIA-tractor afgebeeld

5G Fase IIIA-tractor afgebeeld

5M- en 5R Fase IIIA-tractor afgebeeld

5M- en 5R-tractor met fronthefinrichting Fase IIIA

 

 

 

 

3-cilinder 5E Fase IIIB-tractor afgebeeld

5G Fase IIIB-tractor afgebeeld

5M Fase IIIB-tractor afgebeeld

6D-tractor afgebeeld

 

 

 

 

Motorkapbeschermer voor tractoren

Het ontwerp van de motorkapbeschermer is goed gekozen: het beschermt de kap en de lampen van de tractor tegen schade, maar biedt nog steeds een eenvoudige toegang tot de onderdelen onder de kap voor service- en onderhoudswerkzaamheden.

Artboard 1